Українську мову вивчають курсанти 1-2 курсів освітньо-професійної програми "Судноводінння на морських шляхах".

Метою навчального предмета є формування та розвиток наступних компетентностей:

загальних:

-         здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;

-         здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;

-         здатність до адаптації та дії в новій ситуації;

-         уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

-         здатність приймати обґрунтовані рішення;

-         здатність працювати в команді;

-         здатність спілкуватися з нефахівцями своєї галузі (з експертами з інших галузей);

-         здатність розробляти та управляти проектами;

-         здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;

-         здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми;

-         здатність працювати автономно;

фахових:

-         уміння правильно говорити й писати;

-         знання мови на фонологічному, семантичному, структурно-синтаксичному рівнях;

-         знання базових мовознавчих понять, основних відомостей з різних розділів мовознавства;

-         уміння формувати речення різних семантичних та структурних типів;

-         розуміння зображувально-виражальних можливостей рідної (української)  мови;

-         уміння глибоко проникати в смисл дидактичного тексту;

-         уміння здійснювати різні види мовного розбору;

-         уміння спілкуватися, вести діалог;

-         уміння створювати власне висловлювання;

-         знання правил мовленнєвого етикету українців;

-         досвід самостійної предметної діяльності – навчально-пізнавальної, аналітичної, синтетичної та ін.;

-         уміння адекватно сприймати, розуміти, оцінювати і відтворювати почуте та прочитане;

-         здатність до мовленнєвої творчості;

-         здатність планувати, готувати майбутнє висловлювання в різних жанрах, виступати з повідомленням;

-         уміння аудіювання, читання, говоріння, письма;

-         гнучке вміння використовувати засоби рідної (української) мови залежно від типу, стилю мовлення;

-         уміння редагувати власне та чуже мовлення.

Структура навчального предмета:

Тема 1. «Лексикографія» (2 години)

Тема 2. «Поняття норми» (2 години)

Тема 3. «Лексична норма» (12 годин)

Тема 4. «Практична риторика» (8 годин)

Тема 5. «Орфоепічна норма» (8 годин)

Тема 6. «Орфографічна норма» (18 годин)

Тема 7. «Морфологічна норма» (10 годин)

Тема 8. «Практична риторика» (6 годин)

Тема 9. «Практична риторика» (8 годин)

Тема 10. «Морфологічна норма» (10 годин)

Тема 11. «Синтаксична норма» (14 годин)

Тема 12. «Пунктуаційна норма» ( 10 годин)

Тема 13. «Пунктуаційна норма» (8 годин)

Тема 14 «Стилістична норма» (10 годин)

Тема 15. «Практична риторика» (10 годин)

 Викладач вищої  кваліфікаційної категорії  Самофалова О.Г.