Освітньо-професійна програма «Судноводіння на морських шляхах», «Експлуатація суднових енергетичних установок», «Експлуатація електрообладнання та автоматики суден».
Робоча навчальна програма навчального предмета «Історія: Україна і світ» розроблена відповідно до програми Міністерства освіти і науки України для закладів загальної середньої освіти (Мудрий М.М. та інші, 2017 рік) та робочого навчального плану підготовки молодшого спеціаліста для курсантів/студентів.
Метою навчального предмета є формування та розвиток наступних компетентностей:
загальних:
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Володіння навичками використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність вчитися і бути сучасно навченим.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність бути критичним і самокритичним.
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- Здатність спілкуватися з нефахівцями своєї галузі (з експертами з інших галузей).
фахових:
- Здатність працювати в команді.
- Володіння навичками міжособистісної взаємодії.
- Здатність цінувати та поважати різноманітність та мультикультурність.
- Здатність працювати в міжнародному контексті.
- Уміння визначати і наполегливо ставитись до поставлених завдань і взятих обов’язків.
- Здатність цінувати та зберігати навколишнє середовище.
- Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо.
Внаслідок вивчення навчального предмета курсант/студент повинен бути здатним продемонструвати наступні результати навчання.
Таблиця 2. Результати навчання.
№ з/п |
Компетентність |
Зміст уміння |
|
Розуміння та сприйняття етичних норм поведінки відносно інших людей і відносно природи (принципи біоетики) |
- Розуміти свої громадські права, свободи і обов’язки; - аналізувати явища суспільного життя, орієнтуватися у багатогранному світі суспільства; - обґрунтовувати і приймати рішення, виробляти стратегію діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей, особистих, суспільних, державних та виробничих інтересів |
|
Здатність учитися |
- Працювати з різними джерелами інформації для вдосконалення своїх знань, самостійно здобувати, аналізувати, критично оцінювати, узагальнювати, інтегрувати інформацію, робити певні висновки на основі здобутої інформації; - визначати суть проблеми, систему, структуру, їх складові |
3. |
Здатність до критики й самокритики |
- Аналізувати соціально-значущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя |
|
Креативність, здатність до системного мислення |
- Обґрунтовувати свій світогляд, громадську позицію, оцінку події, якості виконання професійних обов’язків; - аналізувати соціально-значущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя; - володіти методологією та методами творчої діяльності при вирішенні професійних завдань |
5. |
Адаптивність і комунікабельність |
- Точно, послідовно і логічно, формувати думки; - вживати форми ефективного спілкування, дотримуватися норм ведення дискусії, діалогу |
|
Наполегливість у досягненні мети |
- Виявляти активність, творчу ініціативу, наполегливість, чіткість дій при виконанні своїх професійних обов’язків |
|
Толерантність |
- Толерантно і гідно ставитись до протилежних думок, до культурної та духовної спадщини, традицій, звичаїв представників різних національностей і власного народу |
|
Базові уявлення про основи філософії, соціології що сприяють розвитку загальної культури і соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей, знання вітчизняної історії, економіки і права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства і уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності |
- Порівнювати, пояснювати, аналізувати і критично оцінювати історичні процеси, події, факти і явища, визначаючи роль людського фактора в історії, давати різнобічну характеристику сучасним проблемам та історичним особам; - користуватися категорійно-понятійним апаратом історичної науки, історичними джерелами та довідниковими матеріалами з історії України, всесвітньої історії; - виявляти причинно-наслідкові зв’язки в історичних подіях минулого, аналізувати й узагальнювати історичний матеріал в певній системі, порівнювати, оцінювати, пояснювати історичні факти на основі здобутих із різних джерел знань; - розглядати суспільні явища в конкретних історичних умовах і розвитку |
Методи навчання:
Урок – комбінований, урок-семінар, інтерактивний (урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегрований, проблемний, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.
Форми контролю:
Поточний контроль курсантів/студентів здійснюється у формі усних та письмових опитувань, перевірки підготування доповіді, графічна перевірка, тест тощо.
Підсумковий контроль курсантів/студентів – електронні тестові завдання.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ТА
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
Базова література:
- Бураков Ю.В., Кипаренко Г.М., Мовчан СП. Всесвітня історія: новітні часи. 1939-2001: Підручник для 11 кл. - К.: Генеза, 2001. - 368 с.
- Історія: Україна і світ (інтегр. курс, рівень стандарту): підручн. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / М.М Мудрий, О.Г. Аркуша. – Київ: Генеза, 2018. – 288 с.
- Ладиченко Т.В. Всесвітня історія. Новітні часи: Навчальний посібник для 10 кл. -К.: А.С.К., 2000. - 468.
Допоміжна література:
- Бойко О.Д. Історія України: навч. посіб., 3-тє вид./ О.Д. Бойко. – К.:Академвидав, 2008. – 688 с.
- Гриценко А.П. Хрестоматія з історії України. 11 клас. Частина І. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 128 с.
- Земерева Т.Ю., Скирда І.М. Історія України. Практичний довідник. 2-е вид.: доп. та перероб. – Х.: ФОП Співак Т.К., 2010. – 420 с.
- Щедріна І.Е. Всесвітня історія у схемах і таблицях. 10-11 кл.: Навчальнії посібник. X.: Видавнича група "Академія", 2001. - 152с.
Інтернет-ресурси:
СТРУКТУРА КУРСУ
Змістові модулі |
Обсяг годин |
І СЕМЕСТР |
|
12 |
|
2. Соціальні й національні революції в Європі. Українська революція |
18 |
3. Облаштування повоєнного світу: між демократією й авторитаризмом |
20 |
4. Тоталітарні режими як виклик людству |
18 |
ІІ СЕМЕСТР |
|
5. Україна і світ напередодні другої світової війни. Початок війни |
16 |
6. Друга світова війна: перебіг і результати |
16 |
7. Повоєнне врегулювання |
20 |
8. Світ у пошуках нових моделей розвитку |
20 |
ІІІ СЕМЕСТР |
|
9. Україна в період «відлиги» |
14 |
10. Формування постіндустріального суспільства |
20 |
11. Революційні зміни в Європі. Проголошення незалежності України |
18 |
12. Україна в сучасному світі |
Викладач:Єфремова Г.Ю.
- Викладач: Єфремова Галина Юріївна