Освітньо-професійна програма «Судноводіння на морських шляхах», «Експлуатація суднових енергетичних установок», «Експлуатація електрообладнання та автоматики суден».

Робоча навчальна програма навчального предмета «Історія: Україна і світ» розроблена відповідно до програми Міністерства освіти і науки  України для закладів загальної середньої освіти (Мудрий М.М. та інші, 2017 рік) та робочого навчального плану підготовки молодшого спеціаліста для курсантів/студентів.

Метою навчального предмета є формування та розвиток наступних компетентностей:

загальних:

  1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  2. Володіння навичками використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  3. Здатність вчитися і бути сучасно навченим.
  4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  5. Здатність бути критичним і самокритичним.
  6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  7. Здатність спілкуватися з нефахівцями своєї галузі (з експертами з інших галузей).

фахових:

  1. Здатність працювати в команді.
  2. Володіння навичками міжособистісної взаємодії.
  3. Здатність цінувати та поважати різноманітність та мультикультурність.
  4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
  5. Уміння визначати і наполегливо ставитись до поставлених завдань і взятих обов’язків.
  6. Здатність цінувати та зберігати навколишнє середовище.
  7. Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо.

Внаслідок вивчення навчального предмета курсант/студент повинен бути здатним продемонструвати наступні результати навчання.

Таблиця 2. Результати навчання.

з/п

Компетентність

Зміст уміння

  1. 1.

Розуміння та сприйняття етичних норм поведінки відносно інших людей і відносно природи (принципи біоетики)

-          Розуміти свої громадські права, свободи і обов’язки;

-          аналізувати явища суспільного життя, орієнтуватися у багатогранному світі суспільства;

-            обґрунтовувати і приймати рішення, виробляти стратегію діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей, особистих, суспільних, державних та виробничих інтересів

  1. 2.

Здатність учитися

- Працювати з різними джерелами інформації для вдосконалення своїх знань, самостійно здобувати, аналізувати, критично оцінювати, узагальнювати, інтегрувати інформацію, робити певні висновки на основі здобутої інформації;

-          визначати суть проблеми, систему, структуру, їх складові

     3.

Здатність до критики й самокритики

-          Аналізувати соціально-значущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя

  1. 4.

Креативність, здатність до системного мислення

-          Обґрунтовувати свій світогляд, громадську позицію, оцінку події, якості виконання професійних обов’язків;

-          аналізувати соціально-значущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя;

-          володіти методологією та методами творчої діяльності при вирішенні професійних завдань

    5.

Адаптивність і комунікабельність

-          Точно, послідовно і логічно, формувати думки;

-          вживати форми ефективного спілкування, дотримуватися норм ведення дискусії, діалогу

  1. 6.

Наполегливість у досягненні мети

-          Виявляти активність, творчу ініціативу, наполегливість, чіткість дій при виконанні своїх професійних обов’язків

  1. 7.

Толерантність

-            Толерантно і гідно ставитись до протилежних думок, до культурної та духовної спадщини, традицій, звичаїв представників різних національностей і власного народу

  1. 8.

Базові уявлення про основи філософії, соціології що сприяють розвитку загальної культури і соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей, знання вітчизняної історії, економіки і права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства і уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності

-            Порівнювати, пояснювати, аналізувати і критично оцінювати історичні процеси, події, факти і явища, визначаючи роль людського фактора в історії, давати різнобічну характеристику сучасним проблемам та історичним особам;

-            користуватися категорійно-понятійним апаратом історичної науки, історичними джерелами та довідниковими матеріалами з історії України, всесвітньої історії;

-            виявляти причинно-наслідкові зв’язки в історичних подіях минулого, аналізувати й узагальнювати історичний матеріал в певній системі, порівнювати, оцінювати, пояснювати історичні факти на основі здобутих із різних джерел знань;

-            розглядати суспільні явища в конкретних історичних умовах і розвитку

Методи навчання:

Урок – комбінований, урок-семінар, інтерактивний (урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегрований, проблемний, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.

Форми контролю:

Поточний контроль курсантів/студентів здійснюється у формі усних та письмових опитувань, перевірки підготування доповіді, графічна перевірка, тест тощо.

Підсумковий контроль курсантів/студентів – електронні тестові завдання.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ТА

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

Базова література:

  1. Бураков Ю.В., Кипаренко Г.М., Мовчан СП. Всесвітня історія: новітні часи. 1939-2001: Підручник для 11 кл. - К.: Генеза, 2001. - 368 с.
  2. Історія: Україна і світ (інтегр. курс, рівень стандарту): підручн. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / М.М Мудрий, О.Г. Аркуша. – Київ: Генеза, 2018. – 288 с.
  3. Ладиченко Т.В. Всесвітня історія. Новітні часи: Навчальний посібник для 10 кл. -К.: А.С.К., 2000. - 468.

 

Допоміжна література:

  1. Бойко О.Д. Історія України: навч. посіб., 3-тє вид./ О.Д. Бойко. – К.:Академвидав, 2008. – 688 с.
  2. Гриценко А.П. Хрестоматія з історії України. 11 клас. Частина І. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 128 с.
  3. Земерева Т.Ю., Скирда І.М. Історія України. Практичний довідник. 2-е вид.: доп. та перероб. – Х.: ФОП Співак Т.К., 2010. – 420 с.
  4. Щедріна І.Е. Всесвітня історія у схемах і таблицях. 10-11 кл.: Навчальнії посібник. X.: Видавнича група "Академія", 2001. - 152с.

 

Інтернет-ресурси:

  1. https://uk.wikipedia.org/wiki/Головна_сторінка
  2. https://mdl.ksma.ks.ua

СТРУКТУРА КУРСУ

Змістові модулі

Обсяг годин

І СЕМЕСТР

 

1. Перша світова війна

12

2. Соціальні й національні революції в Європі. Українська революція

18

3. Облаштування повоєнного світу: між демократією й авторитаризмом

20

4. Тоталітарні режими як виклик людству

18

ІІ СЕМЕСТР

 

5. Україна і світ напередодні другої світової війни. Початок війни

16

6. Друга світова війна: перебіг і результати

16

7. Повоєнне врегулювання

20

8. Світ у пошуках нових моделей розвитку

20

ІІІ СЕМЕСТР

 

9. Україна в період «відлиги»

14

10. Формування постіндустріального суспільства

20

11. Революційні зміни в Європі. Проголошення незалежності України

18

12. Україна в сучасному світі

 

 Викладач:Єфремова Г.Ю.