Курс "Історія: Україна і світ" є важливою частиною базової загальноосвітньої підготовки здобувачів освіти

Метою навчального предмета є формування та розвиток наступних компетентностей:
загальних:
1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
2. Володіння навичками використання інформаційних і комунікаційних технологій.
3. Здатність вчитися і бути сучасно навченим.
4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
5. Здатність бути критичним і самокритичним.
6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
7. Здатність спілкуватися з нефахівцями своєї галузі (з експертами з інших галузей).
фахових:
1. Здатність працювати в команді.
2. Володіння навичками міжособистісної взаємодії.
3. Здатність цінувати та поважати різноманітність та мультикультурність.
4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
5. Уміння визначати і наполегливо ставитись до поставлених завдань і взятих обов’язків.
6. Здатність цінувати та зберігати навколишнє середовище.
7. Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо.

Вивчення курсу відбувається протягом І та ІІ курсів (1-3 семестр) в обсязі 210 аудиторних годин

Структура навчального курсу:

Тема 1: Перша світова війна

Тема 2: Соціальні й національні революції в Європі. Українська революція

Тема 3: Облаштування повоєнного світу: між демократією й авторитаризмом

Тема 4: Тоталітарні режими як виклик людству

Тема 5: Україна і світ напередодні Другої світової війни. Початок війни

Тема 6: Друга світова війна: перебіг і результати

Тема 7: Повоєнне врегулювання

Тема 8: Світ у пошуках нових моделей розвитку

Тема 9: Україна  вперіод "відлиги"

Тема 10: Формування постіндустріального суспільства

Тема 11: Революційні зміни в Європі. Проголошення незалежності України

Тема 12: Україна в сучасному світі

РЕЙТИНГОВА СИСТЕМА
ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
Критерії оцінювання результатів навчання. 

Початковий рівень навчальних досягнень: 1 б. - Здобувач освіти може розрізняти об'єкти вивчення;

2 б. - Здобувач освіти відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення;

3 б. - Здобувач освіти відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання.

Середній рівень навчальних досягнень: 4 б. - Здобувач освіти з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію;

5 б. - Здобувач освіти відтворює основний навчальний матеріал, дає визначення понять з помилками й неточностями;

6 б. - Здобувач освіти виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком.

Достатній рівень навчальних досягнень: 7 б. - Здобувач освіти правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії;

8 б. - Знання здобувача освіти є достатніми, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь логічна, хоч і має неточност;і

9 б. - Здобувач освіти добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією.

Високий рівень навчальних досягнень: 10 б. - Здобувач освіти має міцні знання, використовує їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення, аргументувати їх;

11 б. - Здобувач освіти на високому рівні володіє узагальненими знаннями в обсязі та в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми;

12 б. - Здобувач освіти має системні глибокі знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення

Накопичувальна система оцінювання результатів навчання.

Робота в семестрі - 70%

Тест -30%

100%

0,1

0,2

0,2

0,2

0,3

1,0

ПІБ

Тематичне оцінювання №1

 (12 годин)

Тематичне оцінювання №2

(18 годин)

Тематичне оцінювання №3

(20 годин)

Тематичне оцінювання №4

 (18 годин)

Тест 

І семестр

Скоригована

1

 

2

 

 

Робота в семестрі - 70%

Тест -30%

100%

 

0,1

0,2

0,2

0,2

0,3

1,0

 

ПІБ

Тематичне оцінювання №5

 (16 годин)

Тематичне оцінювання №6

(16 годин)

Тематичне оцінювання №7

(20 годин)

Тематичне оцінювання №8

 (20 годин)

Тест 

ІІ семестр

Скоригована

Річна

1

 

 

2

 

 

 

Робота в семестрі - 70%

Тест -30%

100%

 

0,1

0,2

0,2

0,2

0,3

1,0

 

ПІБ

Тематичне оцінювання №9

 (14 годин)

Тематичне оцінювання №10

(20 годин)

Тематичне оцінювання №11

(18 годин)

Тематичне оцінювання №12

 (18 годин)

Тест 

ІІІ семестр

Скоригована

Річна

1

 

 

2

 

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ТА
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
Базова література:
1. Бураков Ю.В., Кипаренко Г.М., Мовчан СП. Всесвітня історія: новітні часи. 1939-2001: Підручник для 11 кл. - К.: Генеза, 2001. - 368 с.
2. Історія: Україна і світ (інтегр. курс, рівень стандарту): підручн. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / М.М Мудрий, О.Г. Аркуша. – Київ: Генеза, 2018. – 288 с.
3. Історія: Україна і світ (інтегр. курс, рівень стандарту): підручн. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / М.М Мудрий, О.Г. Аркуша. – Київ: Генеза, 2019. – 304 с.
4. Ладиченко Т.В. Всесвітня історія. Новітні часи: Навчальний посібник для 10 кл. -К.: А.С.К., 2000. - 468.
Допоміжна література:
1. Бойко О.Д. Історія України: навч. посіб., 3-тє вид./ О.Д. Бойко. – К.:Академвидав, 2008. – 688 с.
2. Гриценко А.П. Хрестоматія з історії України. 11 клас. Частина І. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 128 с.
3. Земерева Т.Ю., Скирда І.М. Історія України. Практичний довідник. 2-е вид.: доп. та перероб. – Х.: ФОП Співак Т.К., 2010. – 420 с.
4. Щедріна І.Е. Всесвітня історія у схемах і таблицях. 10-11 кл.: Навчальнії посібник. X.: Видавнича група "Академія", 2001. - 152с.
Інтернет-ресурси:
1. https://uk.wikipedia.org/wiki/Головна_сторінка 2. https://mdl.ksma.ks.ua

Освітньо-професійні програми «Експлуатація електрообладнання та автоматика суден», «Судноводіння на морських шляхах», «Експлуатація суднових енергетичних установок»

Викладач: Узундай Євгенія Володимирівна

Історія: Україна і світ

Викладач: Мельникович Таїсія Романівна

Освітньо-професійна програма «Судноводіння на морських шляхах», «Експлуатація суднових енергетичних установок», «Експлуатація електрообладнання та автоматики суден».

Робоча навчальна програма навчального предмета «Історія: Україна і світ» розроблена відповідно до програми Міністерства освіти і науки  України для закладів загальної середньої освіти (Мудрий М.М. та інші, 2017 рік) та робочого навчального плану підготовки молодшого спеціаліста для курсантів/студентів.

Метою навчального предмета є формування та розвиток наступних компетентностей:

загальних:

  1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  2. Володіння навичками використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  3. Здатність вчитися і бути сучасно навченим.
  4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  5. Здатність бути критичним і самокритичним.
  6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  7. Здатність спілкуватися з нефахівцями своєї галузі (з експертами з інших галузей).

фахових:

  1. Здатність працювати в команді.
  2. Володіння навичками міжособистісної взаємодії.
  3. Здатність цінувати та поважати різноманітність та мультикультурність.
  4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
  5. Уміння визначати і наполегливо ставитись до поставлених завдань і взятих обов’язків.
  6. Здатність цінувати та зберігати навколишнє середовище.
  7. Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо.

Внаслідок вивчення навчального предмета курсант/студент повинен бути здатним продемонструвати наступні результати навчання.

Таблиця 2. Результати навчання.

з/п

Компетентність

Зміст уміння

  1. 1.

Розуміння та сприйняття етичних норм поведінки відносно інших людей і відносно природи (принципи біоетики)

-          Розуміти свої громадські права, свободи і обов’язки;

-          аналізувати явища суспільного життя, орієнтуватися у багатогранному світі суспільства;

-            обґрунтовувати і приймати рішення, виробляти стратегію діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей, особистих, суспільних, державних та виробничих інтересів

  1. 2.

Здатність учитися

- Працювати з різними джерелами інформації для вдосконалення своїх знань, самостійно здобувати, аналізувати, критично оцінювати, узагальнювати, інтегрувати інформацію, робити певні висновки на основі здобутої інформації;

-          визначати суть проблеми, систему, структуру, їх складові

     3.

Здатність до критики й самокритики

-          Аналізувати соціально-значущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя

  1. 4.

Креативність, здатність до системного мислення

-          Обґрунтовувати свій світогляд, громадську позицію, оцінку події, якості виконання професійних обов’язків;

-          аналізувати соціально-значущі проблеми і процеси, факти і явища суспільного життя;

-          володіти методологією та методами творчої діяльності при вирішенні професійних завдань

    5.

Адаптивність і комунікабельність

-          Точно, послідовно і логічно, формувати думки;

-          вживати форми ефективного спілкування, дотримуватися норм ведення дискусії, діалогу

  1. 6.

Наполегливість у досягненні мети

-          Виявляти активність, творчу ініціативу, наполегливість, чіткість дій при виконанні своїх професійних обов’язків

  1. 7.

Толерантність

-            Толерантно і гідно ставитись до протилежних думок, до культурної та духовної спадщини, традицій, звичаїв представників різних національностей і власного народу

  1. 8.

Базові уявлення про основи філософії, соціології що сприяють розвитку загальної культури і соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей, знання вітчизняної історії, економіки і права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства і уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності

-            Порівнювати, пояснювати, аналізувати і критично оцінювати історичні процеси, події, факти і явища, визначаючи роль людського фактора в історії, давати різнобічну характеристику сучасним проблемам та історичним особам;

-            користуватися категорійно-понятійним апаратом історичної науки, історичними джерелами та довідниковими матеріалами з історії України, всесвітньої історії;

-            виявляти причинно-наслідкові зв’язки в історичних подіях минулого, аналізувати й узагальнювати історичний матеріал в певній системі, порівнювати, оцінювати, пояснювати історичні факти на основі здобутих із різних джерел знань;

-            розглядати суспільні явища в конкретних історичних умовах і розвитку

Методи навчання:

Урок – комбінований, урок-семінар, інтерактивний (урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегрований, проблемний, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.

Форми контролю:

Поточний контроль курсантів/студентів здійснюється у формі усних та письмових опитувань, перевірки підготування доповіді, графічна перевірка, тест тощо.

Підсумковий контроль курсантів/студентів – електронні тестові завдання.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ТА

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

Базова література:

  1. Бураков Ю.В., Кипаренко Г.М., Мовчан СП. Всесвітня історія: новітні часи. 1939-2001: Підручник для 11 кл. - К.: Генеза, 2001. - 368 с.
  2. Історія: Україна і світ (інтегр. курс, рівень стандарту): підручн. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / М.М Мудрий, О.Г. Аркуша. – Київ: Генеза, 2018. – 288 с.
  3. Ладиченко Т.В. Всесвітня історія. Новітні часи: Навчальний посібник для 10 кл. -К.: А.С.К., 2000. - 468.

 

Допоміжна література:

  1. Бойко О.Д. Історія України: навч. посіб., 3-тє вид./ О.Д. Бойко. – К.:Академвидав, 2008. – 688 с.
  2. Гриценко А.П. Хрестоматія з історії України. 11 клас. Частина І. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 128 с.
  3. Земерева Т.Ю., Скирда І.М. Історія України. Практичний довідник. 2-е вид.: доп. та перероб. – Х.: ФОП Співак Т.К., 2010. – 420 с.
  4. Щедріна І.Е. Всесвітня історія у схемах і таблицях. 10-11 кл.: Навчальнії посібник. X.: Видавнича група "Академія", 2001. - 152с.

 

Інтернет-ресурси:

  1. https://uk.wikipedia.org/wiki/Головна_сторінка
  2. https://mdl.ksma.ks.ua

СТРУКТУРА КУРСУ

Змістові модулі

Обсяг годин

І СЕМЕСТР

 

1. Перша світова війна

12

2. Соціальні й національні революції в Європі. Українська революція

18

3. Облаштування повоєнного світу: між демократією й авторитаризмом

20

4. Тоталітарні режими як виклик людству

18

ІІ СЕМЕСТР

 

5. Україна і світ напередодні другої світової війни. Початок війни

16

6. Друга світова війна: перебіг і результати

16

7. Повоєнне врегулювання

20

8. Світ у пошуках нових моделей розвитку

20

ІІІ СЕМЕСТР

 

9. Україна в період «відлиги»

14

10. Формування постіндустріального суспільства

20

11. Революційні зміни в Європі. Проголошення незалежності України

18

12. Україна в сучасному світі

 

 Викладач:Єфремова Г.Ю.

КУРС "УКРАЇНА І СВІТ" розроблено відповідно до програми Міністерства освіти і науки  України для закладів загальної середньої освіти, освітньої програми профільної середньої освіти МФК ХДМА та робочих навчальних планів підготовки здобувачів фахової передвищої освіти освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра на основі базової загальної середньої освіти освітньо-професійних програм:

«Судноводіння на морських шляхах», «Експлуатація суднових енергетичних установок», «Експлуатація електрообладнання та автоматики суден», «Монтаж і проектування суднових машин і механізмів», «Монтаж і обслуговування електроустаткування суднового електрообладнання», «Суднокорпусобудування», «Зварювальне виробництво», «Обслуговування верстатів з програмним управлінням і робототехнічних комплексів». 

Вивчення дисципліни здійснюється протягом І, ІІ, ІІІ семестрів.  Кількість навчальних годин - 210.

Метою викладання курсу є формування та розвиток наступних компетентностей:

  1. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел, абстрактного та креативного мислення. Володіння навичками використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  2. Здатність критично оцінювати інформацію, висловлювати власні судження; обґрунтовувати оцінку події, громадську позицію, свій світогляд;
  3. Застосовувати набуті знання та навички для вирішення проблем сучасного життя.
  4. Володіння навичками міжособистісної взаємодії. Здатність працювати в команді, толерантність до протилежних думок і поглядів;
  5. Здатність діяти соціально-відповідально та громадянсько-свідомо. Визначати і наполегливо ставитись до поставлених завдань і взятих обов’язків.

                                                       СТРУКТУРА КУРСУ

Змістові модулі

Обсяг годин

І СЕМЕСТР

 

1. Перша світова війна

12

2. Соціальні й національні революції в Європі. Українська революція

18

3. Облаштування повоєнного світу: між демократією й авторитаризмом

20

4. Тоталітарні режими як виклик людству

18

ІІ СЕМЕСТР

 

5. Україна і світ напередодні другої світової війни. Початок війни

16

6. Друга світова війна: перебіг і результати

16

7. Повоєнне врегулювання

20

8. Світ у пошуках нових моделей розвитку

20

ІІІ СЕМЕСТР

 

9. Україна в період «відлиги»

14

10. Формування постіндустріального суспільства

20

11. Революційні зміни в Європі. Проголошення незалежності України

18

12. Україна в сучасному світі

18

СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

                                          І семестр

Робота в семестрі - 70%

Тест -30%

100%

0,1

0,2

0,2

0,2

0,3

1,0

Тематичне оцінювання №1

Тематичне оцінювання №2

Тематичне оцінювання №3

Тематичне оцінювання №4

Тест 

І семестр

ІІ семестр

0,1

0,2

0,2

0,2

0,3

1,0

Тематичне оцінювання №5

Тематичне оцінювання №6

Тематичне оцінювання №7

Тематичне оцінювання №8

Тест 

ІІ семестр

ІІІ семестр

0,1

0,2

0,2

0,2

0,3

1,0

Тематичне оцінювання №9

Тематичне оцінювання №10

Тематичне оцінювання №11

Тематичне оцінювання №12

Тест 

ІІІ семестр

                    

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

Базова література:

1.   Бураков Ю.В., Кипаренко Г.М., Мовчан СП. Всесвітня історія: новітні часи. 1939-2001: Підручник для 11 кл. - К.: Генеза, 2001. - 368 с.

2.   Історія: Україна і світ (інтегр. курс, рівень стандарту): підручн. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / М.М Мудрий, О.Г. Аркуша. – Київ: Генеза, 2018. – 288 с.

3.   Історія: Україна і світ (інтегр. курс, рівень стандарту): підручн. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти / М.М Мудрий, О.Г. Аркуша. – Київ: Генеза, 2019. – 304 с.

4.   Ладиченко Т.В. Всесвітня історія. Новітні часи: Навчальний посібник для 10 кл. -К.: А.С.К., 2000. - 468

Допоміжна література:

1.   Бойко О.Д. Історія України: навч. посіб., 3-тє вид./ О.Д. Бойко. – К.:Академвидав, 2008. – 688 с.

2.   Гриценко А.П. Хрестоматія з історії України. 11 клас. Частина І. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 128 с.

3.   Земерева Т.Ю., Скирда І.М. Історія України. Практичний довідник. 2-е вид.: доп. та перероб. – Х.: ФОП Співак Т.К., 2010. – 420 с.

4.    Щедріна І.Е. Всесвітня історія у схемах і таблицях. 10-11 кл.: Навчальнії посібник. X.: Видавнича група "Академія", 2001. - 152с.

Автор курсу:  Шило Тетяна Олександрівна, викладач ІІ кваліфікаційної категорії.

1.      Перша світова війна

2.      Соціальні й національні революції в Європі. Українська революція

3.      Облаштування повоєнного світу: між демократією й авторитаризмом

4.      Тоталітарні режими як виклик людству

5.      Україна і світ напередодні другої світової війни. Початок війни

6.      Друга світова війна: перебіг і результати

7.      Повоєнне врегулювання

8.      Світ у пошуках нових моделей розвитку

9.      Україна в період «відлиги»

10.  Формування постіндустріального суспільства

11.  Революційні зміни в Європі. Проголошення незалежності України

Україна в сучасному світі